Användare
1. I första hand ska du kontakta superanvändare eller IT-kontaktperson inom den egna verksamheten.
Om ärendet inte kan lösas inom den egna verksamheten upprättas en felanmälan till Inera support via formulär:
Om ärendet gäller allvarlig incident ska felanmälan göras dygnet runt till Inera support via telefon 0771-25 10 10.
Exempel på allvarlig incident:
- 1177 direkt ligger nere
- Ärenden kan inte tas emot eller hanteras
- Uppenbara fel i triagen.
2. Inera support återkopplar till upprättare av felanmälan.
3. Upprättare av felanmälan återkopplar svar från Inera support till
e-halsa@rjl.se.
Invånare
Support och synpunkter omhändertas av Inera support som nås via ”Support” i 1177 direkt.
Avvikelsehantering
Avvikelser rapporteras via Synergi enligt gällande rutin och skickas till:
RLK o Verksamhetsnära funktion - Folkhälsa och Sjukvård RG - Folkhälsa och sjukvård RE - E-hälsa AG.