Navigera till sidans huvudinnehåll
Stäng sök Stäng
Du måste ange ett sökord.
Sök

Frågor och svar om 1177 Vårdguidens formulärtjänst

Nedan finns svar på vanliga frågor om 1177 Vårdguidens formulärtjänst. Om du har en fråga men du inte hittar svaret nedan kan du skicka din fråga till 1177.vardguiden.redaktion@rjl.se

Behöver jag en särskild behörighet för att använda formulärhanteringen?

Ja, dels behöver man ha ett medarbetaruppdrag på den enhet där man ska arbeta, och sedan behöver man behörighet till formulärhanteringen vilket man kan beställa från

Finns det någon koppling mellan formulärhantering och journalsystem?

Nej, man behöver journalföra det som är relevant separat. Det är också viktigt att man regelbundet raderar gammal patientdata från formulärhaneringen när man har journalfört det man behöver.

Om det skickas ett formulär till en patient som inte har ett aktivt 1177-konto, kommer formuläret finnas i 1177 när patienten aktiverar sitt konto?

Ja, formuläret kommer att finnas kvar när invånaren aktiverar sitt konto. Det kommer dock inte att finnas något inkorgsmeddelande hos invånaren, utan hen kommer att hitta formuläret under ”Övriga tjänster” på 1177.se, dvs på https://formular.1177.se.

Innehåller uppföljningsvyn endast formulär som tillhör min egen vårdenhet?

Ja. Vyn innehåller endast formulär som tillhör vald enhet. För att se formulär som tillhör andra enheter behöver du "Byta enhet" och logga in på annan enhet.