När verksamheten har valt Cosmic eBesök ska införandeansvariga på enheten gå igenom samtliga steg nedan. Därefter introducerar införandeansvariga övriga medarbetare.
Uppstart
Viktigt att ni först tagit del av dokumentet ”Verksamhetens behov, mål, beskrivning m.m.” som finns under ”Stöd vid införande”
Genomgång av dokumentet ”Blankett beställning Cosmic eBesök”. Skicka in formuläret och ID55 via tjänstekatalogen, samma ställe som du beställer ny vårdtjänst och schemamarkerare.
Viktigt att ta del av dokumentet ”Cosmic eBesök” som finns under ”Manualer och rutiner”.
Eget lärande
Gå igenom nedanstående:
- Dokumentet ”Cosmic eBesök”
- Dokumentet ” Distanskontakter” ”Distanskontakter Cosmic eBesök”
- Vid behov testa bokning i Cosmic elevmiljö
Behov av stöd
Vid behov av stöd och frågor i införandet av Cosmic eBesök, skickas frågor via Tjänstekatalogen.