Navigera till sidans huvudinnehåll

Om webbplatsen Folkhälsa och sjukvård i Jönköpings län

Webbplatsen Folkhälsa och sjukvård i Jönköpings län vänder sig till medarbetare, vårdgivare och samarbetspartners till Region Jönköpings län. Webbplatsen samlar information och kunskap till stöd för hälso- och sjukvårdens professioner och verksamheter.

Råd, regler och kontaktinformation till hälso- och sjukvård och tandvård hittar du på webbplatsen 1177.se.

Hantering av kakor (cookies)

Vi använder kakor för att förbättra webbplatsen för dig som användare.

Vad är en kaka?

En kaka är en liten datafil som lagras i din dator, surfplatta eller mobiltelefon.

Det finns två typer av kakor

  • permanenta kakor som ligger kvar på besökarens dator under en bestämd tid
  • sessionskakor som lagras tillfälligt i datorns minne när en besökare är inne på en webbsida och som försvinner när webbläsaren stängs.

En kaka är inte ett program som kan innehålla skadlig programvara eller virus.

Hur webbplatsen använder kakor

Vissa kakor utför nödvändiga funktioner på webbplatsen. Vissa kakor hjälper oss förstå hur webbplatsen används.

Hur länge lagras kakor?

Tiden som en kaka lagras i din enhet och webbläsare varierar. En kakas livslängd beräknas utifrån ditt senaste besök på webbplatsen. När livslängden löper ut raderas kakan automatiskt.

Hantera kakor

Du kan du ställa in din webbläsare så att den inte tillåter kakor. Mer information finns i webbläsarens hjälpfunktion. Anpassningar gäller endast för den webbläsare du använder vid tillfället. Besöker du webbplatsen med en annan webbläsare måste du hantera inställningarna där. Om du inte tillåter kakor kanske inte alla funktioner på webbplatsen fungerar fullt ut.

Du kan alltid ändra vilka kakor du tillåter på webbplatsen Folkhälsa och sjukvård i Jönköpings län genom att klicka på ikonen i det nedre vänstra hörnet på sidan.

Mejla folkhalsa.sjukvard@rjl.se om du har frågor om hur vi använder kakor. 

Du kan läsa mer om cookies på Post- och Telestyrelsens webbplats.

Tillgänglighet på webbplatsen

Den här webbplatsen ska leva upp till lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.

På grund av de brister som beskrivs nedan är webbplatsen i dagsläget delvis förenlig med lagen:

  • Vissa bilder, ikoner och grafiska element saknar alternativa textbeskrivningar.
  • Vissa tabeller kan vara svåra att navigera i med uppläsande hjälpmedel.
  • Alla PDF:er är inte korrekt taggade för att fungera med uppläsande hjälpmedel.
  • I vissa webbläsare kan fokusmarkören bli otydlig på delar av webbsidan.
  • Alla länkar har inte ett konsekvent utseende och hover-effekt.
  • Filtreringsfältet saknar tydlig ledtext, och det är inte tillräckligt tydligt för alla användare hur fältet fungerar.

Hur vi testat webbplatsen

Webbplatsen publicerades 2019, och senaste tillgänglighetsgranskning gjordes av en extern leverantör 2021.

Vi har gjort en intern självskattning av webbplatsens tillgänglighet i januari 2024 efter att ha åtgärdat brister som Myndigheten för digital förvaltning påpekade i september 2023.

Vi planerar en ny extern expertgranskning under 2024.

Den här tillgänglighetsredogörelsen uppdaterades 5 februari 2024.

Meddela oss gärna om du upptäcker tillgänglighetsproblem på webbplatsen. Använd formuläret nedan.

Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och påtala det:
Anmäl bristande tillgänglighet, Digg

Jag har hittat material på Region Jönköpings läns webbplats som inte är tillgängligt och som jag tycker ni ska åtgärda.

Jag vill beställa material som ligger på Region Jönköpings läns webbplats och som inte är tillgängligt, men jag vill ha det i tillgänglig form.