Omorganisation
Fr om 2025-12-01 har öppenvårdsredovisningen, slutenvårdsredovisningen och köpt vård blivit en enhet som heter Vårdredovisning.
Telefonnummer internt 350 40 och öppettider är som tidigare måndag kl. 10:00-11:30 och tisdag-fredag kl. 8:00 -11:30. En ny funktionsbrevlåda är på gång, men än så länge gäller opv@rjl.se
Vi som jobbar inom teamet Vårdredovisning är
- Stina Johansson (Teamledare)
- Monica Ahlenius
- Carina Schultz
- Pia Karlsson
- Anna Holmstrand
- Rose-Marie Herbertsson
- Heléna Dunér
- Åsa Dunberg
- Melisa Alijevska Ismaili
Godkända ID-handlingar
Information på intranätet om giltiga ID-handlingar Hälso- och sjukvårdsjuridik-Regionens intranät


Utländska
Uppdaterade manualer finns på Intranätet Patienträttigheter-Folkhälsa och sjukvård
En påminnelse om underlag som mailas in
- Makuleringskvitto - skriv in vilket fakturanummer det avser
- Skriv gärna i ämnesraden vad mailet avser, till exempel Avstämningsmöte, Journalkopior, Makuleringskvitto.
Fakturaunderlag och utbetalningsblankett
Fakturaunderlag och utbetalningsblankett hittar ni här:
Intranät/Service och stöd i arbetet/Blanketter, formulär och felanmälan/
Blanketter - Ekonomi
- Fakturaunderlag för öppenvården (RJL5250), blankett
- Utbetalning (RJL5062), blankett

Mer information och kontakt
Maila oss på opv@rjl.se om det är något ni vill att vi ska ta med i nästa utskick.
Mer information om patientavgifter för dig som anställd finns på webbplatsen Folkhälsa och sjukvård, Patientavgifter i vården-Folkhälsa och sjukvård
God Jul och Gott Nytt ÅR önskar vi er
Ekonomiservice Vårdredovisning
Stina, Monica, Carina, Pia, Anna, Helena, Melisa, Rose-Marie, Åsa