Navigera till sidans huvudinnehåll

Information till kassa- och receptionspersonal December 2025

Omorganisation

Fr om 2025-12-01 har öppenvårdsredovisningen, slutenvårdsredovisningen och köpt vård blivit en enhet som heter Vårdredovisning.

Telefonnummer internt 350 40 och öppettider är som tidigare måndag kl. 10:00-11:30 och tisdag-fredag kl. 8:00 -11:30. En ny funktionsbrevlåda är på gång, men än så länge gäller opv@rjl.se

Vi som jobbar inom teamet Vårdredovisning är

  • Stina Johansson (Teamledare)
  • Monica Ahlenius
  • Carina Schultz
  • Pia Karlsson
  • Anna Holmstrand
  • Rose-Marie Herbertsson
  • Heléna Dunér
  • Åsa Dunberg
  • Melisa Alijevska Ismaili

Godkända ID-handlingar

Information på intranätet om giltiga ID-handlingar Hälso- och sjukvårdsjuridik-Regionens intranät

imagepjt8.png

imagedldew.png

Utländska

Uppdaterade manualer finns på Intranätet Patienträttigheter-Folkhälsa och sjukvård

En påminnelse om underlag som mailas in

  • Makuleringskvitto - skriv in vilket fakturanummer det avser
  • Skriv gärna i ämnesraden vad mailet avser, till exempel Avstämningsmöte, Journalkopior, Makuleringskvitto.

Fakturaunderlag och utbetalningsblankett

Fakturaunderlag och utbetalningsblankett hittar ni här: 
Intranät/Service och stöd i arbetet/Blanketter, formulär och felanmälan/
Blanketter - Ekonomi

  • Fakturaunderlag för öppenvården (RJL5250), blankett
  • Utbetalning (RJL5062), blankett

imagef5ts6.png

Mer information och kontakt

Maila oss på opv@rjl.se om det är något ni vill att vi ska ta med i nästa utskick.

Mer information om patientavgifter för dig som anställd finns på webbplatsen Folkhälsa och sjukvård, Patientavgifter i vården-Folkhälsa och sjukvård

God Jul och Gott Nytt ÅR önskar vi er

Ekonomiservice Vårdredovisning
Stina, Monica, Carina, Pia, Anna, Helena, Melisa, Rose-Marie, Åsa