Aktuell information
Eventuella patientidentiteter som kan förekomma i dokumenten är fiktiva.
Nyhetsbrev Cosmic
I nyhetsbrev Cosmic får du information om förändringar som kommer ske vid en planerad uppgradering.
Kontaktpersonsnätverksträff (KPN) för Cosmic
Välkommen till Cosmics digitala kontaktpersonsnätverksträff (KPN) frågestund torsdag 20 mars 2025
KPN delas upp i två delar. Första delen, som är informativ, kommer att ske via vår förinspelade KPN informationsfilm som ni kan ta del av när det passar er. Den andra delen är en digital frågestund där vi fokuserar på att svara på de frågor som skickats in i förväg. Vi vill också att det ska vara en dialog mellan sektion e-hälsa och verksamheten. Förhoppningen är också att detta tillfälle ska ge möjlighet att dela erfarenheter mellan olika verksamheter.
- Vi publicerar KPN informationsfilm nedan den 3 mars.
- KPN informationsfilm innehåller tips om hur du kan jobba enklare i Cosmic och information om nya arbetssätt.
- Digital frågestund hålls torsdagen efter uppgradering. Nästa frågestund: 20 mars.
För att kunna förbereda svar inför frågestunden önskar vi att ni skickar in era frågor till oss via e-halsa@rjl.se senast 13 mars 2025, rubricera mejlet som ”Digital frågestund”.
Anmälan till digital frågestund sker via LoK: Cosmic - Kontaktpersonsnätverksträff (KPN) digital frågestund 20 mars 2025
Länk till frågestunden: Zoom
OBSERVERA!
Länken till Zoom finns även i LoK, i bekräftelsemejl vid anmälan samt även vid påminnelse.
Support och felanmälan
Superanvändare
Vid frågor vänd dig i första hand till superanvändare på din arbetsplats.
Tekniska frågor/Felanmälan
Om ditt ärende gäller tekniska frågor/felanmälan anmäl detta i tjänstekatalogen Fråga kundservice IT eller Felanmälan IT & Telefoni. Du kan även kontakta Kundservice på anknytning (010-24) 141 41
Öppettider kundservice
- Kundservice IT vardagar klockan 07:00-17:00
- Kundservice IT-vårdtjänster vardagar klockan 08:00-12:00 och 13:00-16:30
Användarfrågor för Cosmic
E-hälsa använder sig av ärendehanteringssystemet ”Tjänstekatalogen” för att kunna hjälpa er ännu bättre. Vi kommer inte att svara på användarfrågor via mail utan ber dig lägga ditt ärende till oss i ”Tjänstekatalogen”
Länk till Tjänstekatalogen: Frågor till sektion e-hälsa