Navigera till sidans huvudinnehåll

1177 direkt

1177 direkt är en digital ingång till vården där invånaren själv startar sitt ärende och får svara på frågor utifrån sina symtom. Invånarens uppgifter genererar i en automatisk anamnes och en automatisk bedömning som hänvisar till rätt vårdnivå. Invånaren har även möjlighet att ställa frågor av administrativ karaktär.

Användare loggar in i vårdgivargränssnittet via:

Systemadministratör loggar in administratörsgränssnittet via:

Chef och/eller annan utsedd person loggar in i statistikgränssnitten via: 

Beställning och borttag av behörigheter för systemadministratör, till Flygledartorn och Dashboard sker via Tjänstekatalogen av behörig beställare.

Ett nytt arbetssätt för tillfällig styrning av ärenden kommer att börja tillämpas efter sommaren. Det nya arbetssättet innebär förbättrad möjlighet för samarbete mellan verksamheter. Läs mer under rekommendation. Vid frågor är ni välkomna att kontakta oss via Tjänstekatalogen