Navigera till sidans huvudinnehåll

1177 formulärtjänst

Med 1177 formulärtjänst kan vårdpersonal skicka digitala frågeformulär till invånarens inkorg i 1177.

Stöd vid införande innehåller olika former av hjälp för att underlätta vid uppstart. Här kan du hitta information om till exempel nödvändiga förberedelser, relaterade dokument och arbetsprocesser.

Begäran om aktivering av vårdenhet i 1177 formulärtjänst

Följande vårdenhetskonto ska aktiveras: 

Ansvarig enhetschef/verksamhetschef/landstingsadministratör (som fattat beslutet):

Kontaktperson för bekräftelse (om annan än ovan):

Vid aktivering

Följande person/personer ska tilldelas behörighet: 

Alternativ 1)

Alternativ 2)

”Om inte raderna räcker till kan ni skicka ett mejl till funktionsbrevlåda e-halsa@rjl.se med resterande HSA-id. Skriv Formulärtjänst behörigheter i ämnesraden.”

Ansvarig för formulärens användning i verksamheten, kontroll av innehåll och eventuella uppdateringar: 

Följande formulär önskas

Formulärets namn: 

Beskrivning av formulärets innehåll: 

Formulärets namn: 

Beskrivning av formulärets innehåll: 

Beställning av formulär i 1177 formulärtjänst

Kontaktperson för bekräftelse

För mer information följ denna länk Formulärbibliotek | Patientenkäter | SKR

Beställ eller ta bort behörighet (befintlig enhet) formulärtjänst

Kontaktperson för bekräftelse

Följande person/personer ska tilldelas behörighet: 

Alternativ 1)

Alternativ 2)

Följande person/personer ska tilldelas behörighet:

Alternativ 1)

Alternativ 2)

Följande behörighet ska tas bort: 

Begäran om inaktivering av vårdenhet i 1177 formulärtjänst

Följande vårdenhetskonto ska inaktiveras: 

Ansvarig enhetschef/verksamhetschef/landstingsadministratör (som fattat beslutet):

Kontaktperson för bekräftelse (om annan än ovan)

Skäl till begäran: 

En introduktionsutbildning om ca 30 minuter erbjuds som en del i implementeringsarbetet vid uppstart av en ny enhet i systemet. Systemet är lättarbetat och intuitivt. Vid behov av ytterligare utbildning kontakta förvaltningen via tjänstekatalogen.

  1. Kundservice IT via Tjänstekatalogen eller telefon 010-241 41 41
    Om du upplever problem med inloggning eller din dator kan du vända dig till Region Jönköpings läns Kundservice på IT-centrum 14141
  2. Support och felanmälan till Inera
    Vid problem, frågor eller synpunkter kan du vända dig till nationella supporten. Du kan registrera ditt ärende direkt i Ineras kundportal eller fylla i kontaktformuläret för felanmälan. Är felet akut kan du ringa 0770-25 10 10, vardagar kl. 06.00 – 22.00.
  3. Systemförvaltning, sektion e-hälsa
    Behöver du hjälpa att lösa ditt problem eller har frågor om tjänsten kan du kontakta regionens systemförvaltning. Skapa ett ärende i tjänstekatalogen.

Här finns viktig information om reservrutiner vid olika varianter av driftstörningar. Det är viktigt att allt som kan vara aktuellt för respektive verksamhet också är utskrivet och finns tillgängligt att använda vid behov.

Vid driftstörning i systemet:

IT kundservice publicerar information till medarbetarna via it-meddelande på intranätet.
Inera publicerar information till invånare på 1177.se

Vid kortvarig driftstörning:

Vid kortvarig driftstörning avvakta och försök igen vid en senare tidpunkt eller när meddelande om att driftstörningen har upphört är publicerad.

Vid långvarig störning:

Vid långvarig störning som exempelvis kan bero på fel i systemet, bristande internet-uppkoppling eller elavbrott kan reservrutiner behöva användas. Reservrutin vid långvarig störning är att använda frågeformulär på papper och/eller ställa frågor muntligt via telefon eller fysiskt besök.