Navigera till sidans huvudinnehåll

1177 formulärtjänst

Med 1177 formulärtjänst kan vårdpersonal skicka digitala frågeformulär till invånarens inkorg i 1177.

Stöd vid införande innehåller olika former av hjälp för att underlätta vid uppstart. Här kan du hitta information om till exempel nödvändiga förberedelser, relaterade dokument och arbetsprocesser.

Begäran om aktivering av vårdenhet i 1177 formulärhantering

Observera att endast enheter med vårdenhetskoppling kan aktiveras. I de flesta fall är det samma enhet ni dokumenterar mot i Cosmic som ska aktiveras i 1177 formulärhantering.

Ansvarig enhetschef/verksamhetschef (som fattat beslutet):

Kontaktperson för bekräftelse (om annan än ovan):

Vid aktivering

Följande person/personer ska tilldelas behörighet: 

Alternativ 1)

Alternativ 2)

”Om inte raderna räcker till kan ni skicka ett mejl till funktionsbrevlåda e-halsa@rjl.se med resterande HSA-id. Skriv då behörigheter 1177 formulärhantering i ämnesraden.

Ni beställer de formulär ni önskar använda via formuläret ”Beställ formulär i 1177 formulärhantering”

Beställning av formulär i 1177 formulärhantering

Kontaktperson för bekräftelse

För mer information följ denna länk Formulärbibliotek | Patientenkäter | SKR

Beställ eller ta bort behörighet för medarbetare i 1177 formulärhantering (befintlig enhet)

Kontaktperson för bekräftelse

Följande person/personer ska tilldelas behörighet: 

Alternativ 1)

Alternativ 2)

Följande behörighet ska tas bort: 

Begäran om inaktivering av vårdenhet i 1177 formulärtjänst

Följande vårdenhetskonto ska inaktiveras: 

Ansvarig enhetschef/verksamhetschef/landstingsadministratör (som fattat beslutet):

Kontaktperson för bekräftelse (om annan än ovan)

Skäl till begäran: 

En introduktionsutbildning om ca 30 minuter erbjuds som en del i implementeringsarbetet vid uppstart av en ny enhet i systemet. Systemet är lättarbetat och intuitivt. Vid behov av ytterligare utbildning kontakta förvaltningen via tjänstekatalogen.

Support för medarbetare/vårdpersonal

  1. Kundservice IT via Tjänstekatalogen eller telefon 010-241 41 41
    Om du upplever problem med inloggning eller din dator kan du vända dig till Region Jönköpings läns Kundservice på IT-centrum 14141
  2. Support och felanmälan till Inera
    Vid problem, frågor eller synpunkter kan du vända dig till nationella supporten. Du kan registrera ditt ärende direkt i Ineras kundportal eller fylla i kontaktformuläret för felanmälan. Är felet akut kan du ringa 0770-25 10 10, vardagar kl. 06.00 – 22.00.
    Support för invånare
    Invånare som behöver support eller vill lämna synpunkter på tjänsten hänvisas till 1177 e-tjänsters nationella support, 0770-72 00 00 (dygnet runt). Det finns även ett supportformulär för den som vill skriva.
  3. Systemförvaltning, sektion e-hälsa
    Behöver du hjälpa att lösa ditt problem eller har frågor om tjänsten kan du kontakta regionens systemförvaltning. Skapa ett ärende i tjänstekatalogen.
    Relaterad information:
    Driftstatus - Inera
    Frågor om e-tjänster på 1177.se - 1177