Digitala vårdmöten
Digitala vårdmöten har ökat under senaste åren och är en viktig del i Region Jönköpings läns utveckling av e-hälsa och nya effektiva sätt att möta invånare och patienter. Med digitala vårdmöten kan hälso- och sjukvården möta efterfrågan från invånarna, öka sin serviceförmåga och utveckla nya effektiva arbetssätt. För invånare och patienterna innebär digitala vårdmöten ökad tillgänglighet, flexibilitet och färre resor.
Visiba Care
Support och felanmälan
- Sök på Visiba Cares hjälpcenter Klicka här för att komma till hjälpcenter.
- Fråga en vän eller prova själv - vänd dig i första hand till en annan superanvändare i din verksamhet.
På varje arbetsplats finns några kollegor som kan och stöttar lite extra och kan hjälpa till att felsöka t.ex. om någon inställning missats. Ta hjälp av manualer och videoguider. - Kundservice IT via Tjänstekatalogen eller telefon 010-241 41 41
Om du upplever problem med headset, kamera, uppkoppling och dylikt kan du vända dig till regionens egen Kundservice ITC 14141. Prova först din utrustning i Visibas diagnosverktyg
Reservrutin
Här finns viktig information om reservrutiner vid olika varianter av driftstörningar. Det är viktigt att allt som kan vara aktuellt för respektive verksamhet också är utskrivet och finns tillgängligt att använda vid behov.
Vid driftstörning i systemet:
IT kundservice publicerar information till medarbetarna via it-meddelande på intranätet.
Visiba Care publicerar information till invånare på användargränssnitt och patientwebben.
Vid kortvarig driftstörning:
Vid kortvarig driftstörning avvakta och försök igen vid en senare tidpunkt eller när meddelande om att driftstörningen har upphört är publicerad.
Reservrutin för personal vid kortvarig störning är att kontakta invånare via telefon. Reservrutin för invånare är att söka vård via telefon eller fysiskt besök.
Vid långvarig störning:
Vid långvarig störning som exempelvis kan bero på fel i systemet, bristande internet-uppkoppling eller elavbrott kan reservrutiner behöva användas.
Reservrutin för personal vid långvarig störning är att kontakta invånare via telefon. Reservrutin för invånare är att söka vård via telefon eller fysiskt besök.