Navigera till sidans huvudinnehåll

Support Visiba Care

1. Fråga en vän eller prova själv - vänd dig i första hand till en annan superanvändare i din verksamhet

På varje arbetsplats finns några kollegor som kan och stöttar lite extra och kan hjälpa till att felsöka t.ex. om någon inställning missats. Ta hjälp av manualer och videoguider.

Bekanta dig också med frågor och svar bakom frågetecknet i Visiba Care.

2. Kundservice IT via Tjänstekatalogen eller telefon 010-241 41 41

Om du upplever problem med headset, kamera, uppkoppling och dylikt kan du vända dig till regionens egen Kundservice ITC 14141. Prova först din utrustning i Visibas diagnosverktyg.

3. Visiba Care via mejl eller telefon 031-788 59 80

 Angeom möjligtnedan information när du kontaktar Visiba Care;

  • Vilket problem eller frågeställning önskar du få hjälp med?
  • Vilken funktion i tjänsten är det du har problem med?
  • Vilken tidpunkt upplevde du problematiken? (Dag och klockslag)
  • Vem är det som upplevt problemet? (Är det vårdutövaren, patienten eller en annan deltagare som påverkats.)
  • Vilken användare är det som är påverkad och vad är namnet på licenstagaren? (Om problemet gäller dig så räcker det att du förklarar detta och meddelar ditt namn.)
  • Är det fler än du (i din vetskap) som har upplevt detta problem?

Om problemet gäller videosamtal:

  • Vilket vårdflöde är samtalet kopplat till? (patienten bokade tid, vårdgivare skickade inbjudan eller via drop-in)
  • Har patienten använt sig av dator, surfplatta eller mobil?
    - Om dator: vilken webbläsare har patienten använt sig om?
    - Om mobil eller surfplatta: Vilken modell använde sig patienten av?
  • Bifoga gärna en screenshot av problemet.
  • Om problemet uppstått i ett videosamtal kan vårdutövaren utföra ett diagnostest på https://se.visibacare.com/diagnostics. Om du utför testet ladda ner resultatet och bifoga i ett mejl till oss.

Kontaktuppgifter till supporten på Visiba Care

Mejl:  support@visibacare.com

Telefon: 031 - 788 59 80

Visiba Cares diagnosverktyg