Nationell patientöversikt (NPÖ)
Nationell patientöversikt gör att vårdpersonal snabbt och enkelt få en samlad bild av den information som finns i en patients journaler hos andra vårdgivare. Vårdpersonal kan ta del av journalinformation som finns hos andra vårdgivare, om patienten har gett sitt samtycke till det. Tjänsten erbjuds till offentligt finansierade vårdgivare.
Support Nationell Patientöversikt (NPÖ)
Support och felanmälan till Inera (nationellt)
Vid problem, frågor eller synpunkter kan du vända dig till nationella supporten som nås på telefonnummer 0771-25 10 10 , vardagar kl. 08.00 – 17.00 eller skriv -ett mail -till: e-tjanster@1177.se
Se också under relaterade länkar – manualer etc.
Kundservice IT via Tjänstekatalogen eller telefon 010-241 41 41Om du upplever problem med inloggning eller din dator kan du vända dig till Region Jönköpings läns Kundservice på IT-centrum 14141
Systemförvaltare, sektion e-hälsa
Behöver du hjälpa att lösa ditt problem eller har frågor om tjänsten kan du kontakta regionens systemförvaltare via mejl kerstin.engkvist@rjl.se
Reservrutin
Här finns viktig information om reservrutiner vid olika varianter av driftstörningar. Det är viktigt att allt som kan vara aktuellt för respektive verksamhet också är utskrivet och finns tillgängligt att använda vid behov.
Vid driftstörning i systemet:
IT kundservice publicerar information till medarbetarna via it-meddelande på intranätet.
Inera publicerar information till personal inloggade i NPÖ samt på Ineras sida driftstatus: Driftstatus - Inera
Vid kortvarig driftstörning:
Vid kortvarig driftstörning avvakta och försök igen vid en senare tidpunkt eller när meddelande om att driftstörningen har upphört är publicerad.
Vid långvarig störning:
Vid långvarig störning som exempelvis kan bero på fel i systemet, bristande internet-uppkoppling eller elavbrott kan reservrutiner behöva användas.
Reservrutin för personal vid långvarig störning är att kontakta andra vårdgivare via telefon eller brev.