Navigera till sidans huvudinnehåll

1177 stöd och behandling

Stöd och behandling är en nationell e-tjänst på 1177. Alla regioner använder idag program via tjänsten. Det kan vara program för stöd-, behandling, information eller formulär. Verksamheter i Region Jönköpings län kan erbjuda olika typer av program. Invånaren loggar in med valfri e-legitimation på 1177.se och kommer där åt sina program som i samråd med vårdpersonal är aktiverat.

Program Region Jönköpings län

För information om vilka program som finns i Region Jönköpings län – se följande länk: Stöd- och behandlingsprogram - Sydöstra sjukvårdsregionen

Observera att det under varje program, på denna sida, står vilka regioner som har programmet aktivt. Alltså har inte alla regioner alla program på denna sida.

Designstudio

Sydöstra sjukvårdsregionens gemensamma designstudio - Samverkan

Här finns viktig information om reservrutiner vid olika varianter av driftstörningar. Det är viktigt att allt som kan vara aktuellt för respektive verksamhet också är utskrivet och finns tillgängligt att använda vid behov.

Vid driftstörning i systemet:

IT kundservice publicerar information till medarbetarna via it-meddelande på intranätet, inne i plattformen Stöd och behandling samt på Ineras sida driftstatus: Driftstatus - Inera
Inera publicerar information till invånare på 1177.se samt inne i programmet i plattformen Stöd och behandling.

Vid kortvarig driftstörning:

Vid kortvarig driftstörning avvakta och försök igen vid en senare tidpunkt eller när meddelande om att driftstörningen har upphört är publicerad.

Vid långvarig störning:

Vid långvarig störning som exempelvis kan bero på fel i systemet, bristande internet-uppkoppling eller elavbrott kan reservrutiner behöva användas.
Reservrutin för personal vid långvarig störning är att kontakta invånare via telefon eller brev. Reservrutin för invånare är att söka vård via telefon, brev eller fysiskt besök.