Navigera till sidans huvudinnehåll

Så här stärker vi varumärket 1177

I Region Jönköpings län stärker vi varumärket 1177 genom att till exempel tipsa om nyttan med 1177. Det sker både i direkt kommunikation med Jönköpings läns invånare, men också genom att öka kännedomen om varumärket 1177 och dess tjänster bland hälso- och sjukvårdspersonal. Ökad kunskap hos personalen leder till ökad kännedom och användning av 1177 tjänster hos våra invånare.

Vi arbetar med att stärka varumärket 1177 på många olika sätt, både via spridning i sociala medier, via digitala skärmar och affischer i väntrum, medverkan på olika mässor, evenemang och i andra sammanhang där vi möter invånare eller hälso- och sjukvårdpersonal i Jönköpings län.

Sociala medier

Vi använder bland annat sociala medier för att tipsa om innehåll och e-tjänster på 1177.se. 1177 Jönköpings län har ett konto på Facebook och ett på Instagram.

Där berättar vi inte om våra verksamheter eller om hälso- och sjukvården i Jönköpings län. Istället vill vi ge råd och tips, till exempel vad man kan göra själv för att må bättre, uppmuntra till att gå på mammografi eller hur man kan se att någon har fått stroke.

1177 Jönköpings län på Facebook:

1177 Jönköpings län | Facebook

1177 Jönköpings län på Instagram:

1177 Jönköpings län (@1177_jkpg)

imagez4lpj.png

Digitala skärmar och affischer

Vi har tagit fram budskap för digitala skärmar och affischer med 1177 Region Jönköpings län som avsändare. Att kommunicera med ett tydligt varumärke som avsändare med hög kännedom ger fördelar. Nästan alla invånare känner till 1177 och har ett stort förtroende för oss. Det ger oss möjlighet att nå fram med vår information och skapa värden och nyttor för varje enskild person.

Här kan du läsa mer om digitala skärmbilder och affischer med 1177-budskap och hur du får tag i dem:

Digitala skärmar och affischer, 1177

Tryckt/kopierat informationsmaterial

Vi använder sällan tryckt eller kopierat informationsmaterial, men om vi gör det är det för att exempelvis:

  • ge en kort instruktion om hur man loggar in i en e-tjänst, med hänvisning till att läsa mer på 1177.se.
  • uppmana till att läsa mer om en behandling, rehabilitering eller diagnos på 1177.se.
  • tipsa om ett innehåll på 1177.se när målgruppen inte befinner sig i ett väntrum, t ex i samband med en kampanj, vid en mässa eller annat event eller i ett vårdmöte.

Tryggve

Vi har en figur - en nallebjörn som heter Tryggve. I Region Jönköpings län är Tryggve är ett undervarumärke till 1177.

Tryggve är främst barnens trygga och snälla kompis. Han tipsar t ex om att använda reflex och finns med barnen under kontroller på barnhälsovården.

Tryggve finns både i tecknad form på 1177.se och i olika informationsmaterial. Han syns i sociala medier och dyker ibland upp vid olika tillfällen "på riktigt". Vi använder en Tryggvedräkt och hälsar på barnen och kanske delar ut några giveaways.

I vissa fall lånar vi ut "Tryggve-dräkten". Kontakta 1177-redaktionen via e-post

Läs mer om riktlinjer för varumärket Tryggve: 

Varumärket Tryggve - riktlinjer

Profilprodukter och giveaways

I samband med kampanjer, mässor och evenemang delar vi ibland ut "giveways". Det är olika profilprodukter för att uppmärksamma varumärket 1177. De produkter vi väljer att använda är ibland riktade till vissa målgrupper, t ex barnfamiljer.

Exempel på giveaways:

  • Tryggvenallar i olika storlekar
  • Kassar
  • Kundvagnstior
  • Plåster

De profilprodukter med 1177-logotype som finns tillgängliga för beställning för att dela ut beställs via Raindance av respektive verksamhet.