Navigera till sidans huvudinnehåll

Telefon - kontaktsida

Så lägger man till uppgifter här

Uppgifter läggs in via HSA-CDA.

Underrubriker:

  • Telefonnummer (direkttelefon)*
  • Telefontider*
  • Växeltelefon*

* obligatorisk uppgift.

Telefonnummer

Telefonnummer avser huvudtelefonnumret till den verksamhet som kontaktsidan gäller. Man kan bara ange ett telefonnummer.

Man kan lägga till en kort text (max 16 tecken med mellanslag) efter telefonnumret.

Om man inom verksamheten har behov av att visa fler telefonnummer för patienter, t ex telefonnummer till en kurator eller reumatiker inom mottagningen, finns alternativ:

  • Telefonnummer kan anges i "Om-oss-texten".
  • Telefonnumret anges tillsammans med en mer utförlig beskrivning av vad man får hjälp med hos t ex kuratorn eller reumatikern i sektionen "Det här kan du få hjälp med".

Telefontider

Telefontid avser den tid någon är på plats och svarar i telefonen.

Ange dag och tid.

Om verksamheten har ett telefonkösystem (t ex TeleQ)

Om verksamheten har en telefonsvarare med t ex ett telefonkösystem så behöver man tänka på hur den som ringer ska förstå det, och vilka telefontider som gäller.

En bra tumregel är att ange tiden för när man kan förväntas bli uppringd.

Om verksamheten till exempel inte ringer tillbaka under helgen blir det missvisande för invånaren om det står "mån-sön, dygnet runt". Även om man kan prata in sina kontaktuppgifter på en telefonsvarare på lördagen så har man ju ändå inte fått kontakt med verksamheten.

Skriv inte "TeleQ" - det är inte alla som vet vad det är!

Exempel:

  • "Mån-Sön Dygnet runt Du blir uppringd" (ange 00:00-24:00 för dygnet runt)
  • "Mån-Fre 07:30-17:00 Du blir uppringd"

Växeltelefon

Här anges telefonnumret till Region Jönköpings läns kontaktcenter - 010-241 00 00.