Processer och flöden
Borttag och inaktivering
Inaktivering: Innan verksamheten bestämmer sig för att inaktivera en enhet behövs även en diskussion med Cosmics kontaktpersoner via funktionsbrevlåda e-halsa@rjl.se (Ramverket) för primärvård och specialistvård. Första steget är att en uppdatering görs av ID1 från Folkhälsa och sjukvård.
Borttag: Checklista för borttag av vårdpersonal/resurs fylls i. Ni kan fortfarande använda ID34 som ett lokalt material för att ha ordning på användare och deras behörigheter.
Beställning borttag av vårdpersonal/resurs görs i tjänstekatalogen Borttag av resurs i Cosmic.
Förberedelse för ny verksamhet eller omorganisation
Process och flödesbeskrivningar
Support för Region Jönköpings län
Superanvändare
Vid frågor vänd dig i första hand till superanvändare på din arbetsplats.
Tekniska frågor/Felanmälan
Om ditt ärende gäller tekniska frågor/felanmälan anmäl detta i tjänstekatalogen Fråga kundservice IT eller Felanmälan IT & Telefoni. Du kan även kontakta Kundservice på anknytning (010-24) 141 41
Öppettider kundservice
- Kundservice IT vardagar klockan 07:00-17:00
- Kundservice IT-vårdtjänster vardagar klockan 08:00-12:00 och 13:00-16:30
Användarfrågor för Cosmic
E-hälsa använder sig av ärendehanteringssystemet ”Tjänstekatalogen” för att kunna hjälpa er ännu bättre. Vi kommer inte att svara på användarfrågor via mail utan ber dig lägga ditt ärende till oss i ”Tjänstekatalogen”
Länk till Tjänstekatalogen: Frågor till sektion e-hälsa