1177.se är Region Jönköpings läns webbplats och källa för generell patientinformation och praktiska tjänster.
Region Jönköpings län använder 1177.se för att förmedla kvalitetssäkrad information till invånare, patienter och närstående om till exempel:
- hälsa och sjukdomar
- behandlingar och undersökningar
- regler och rättigheter
- råd och inspiration i olika livssituationer
Nyttan med att ha all information samlad är att den alltid är tillgänglig och bidrar till att patienter/invånare kan ta del av samma information. Informationen är tillgänglig dygnet runt via dator och mobiltelefon och används av sjukvårdsrådgivningen i hela Sverige.
Region Jönköpings län, tillsammans med alla andra regioner i Sverige, äger innehållet på 1177.se. Tillsammans säkerställer vi att informationen som står där är godkänd och granskad av Sveriges främsta sakkunniga inom hälso- och sjukvård. De medicinska texterna skrivs av läkare, sjuksköterskor, tandläkare och apotekare från hela landet.
Läs mer: Om webbplatsen 1177.se
Så ser vi till att ha relevant innehåll i Jönköpings län
I Region Jönköpings län ser till att vi har relevant innehåll på 1177.se genom att:
- säkerställa att innehållet håller en hög kvalitet och överensstämmer med riktlinjerna för varumärket 1177.
- revidera befintligt innehåll
- löpande ändra och strukturera om innehåll
- komplettera med innehåll som saknas
Exempel på typ av innehåll
- Komplettering av nationell information av sjukdom, diagnos, symtom
- Beskrivning av hur en behandling går till i Jönköpings län
- Information som patienter får inför och efter en behandling
- Instruktioner för hur patienten ska träna, t.ex. rehabilitering - som kan individanpassas (gör träning 2-6)
- Egenvård hemma som en del av rehabilitering
- Stöd och utbud
Läs mer om 1177 på webben:
Så här kan man lämna synpunkter
Hela tiden pågår arbete med att göra 1177.se bättre. Här kan patienter, invånare och profession lämna synpunkter på innehållet på 1177.se:
Tyck till om innehållet på 1177.se, 1177.se