Här beskrivs vilka kontaktvägar som gäller för 1177 Journalen, dels för invånare/patienter (så att ni kan hänvisa dem rätt om ni får frågor), dels för vårdpersonal.
Support för invånare/patienter
Patient som vill felanmäla, behöver support eller vill lämna synpunkter på tjänsten:
- Hänvisa patienten till 1177 e-tjänsters nationella supportnummer, 0770-72 00 00 (kl 06:00 - 22:00 alla dagar). Det finns även ett supportformulär på 1177.se för den som vill kontakta supporten digitalt.
Patient som vill försegla sin journal:
- Om patienten inte själv kan eller vill försegla själv i inloggat läge i 1177 Journalen, eller om förseglingen endast ska gälla en specifik vårdenhet, hänvisas patienten till Region Jönköpings läns kontaktcenter, 010-241 00 00 (dygnet runt).
Patient som tycker att informationen i sin journal inte stämmer:
- Hänvisa patienten till den mottagning som skrivit informationen.
Support för vårdpersonal
- Information om kommande och eventuellt pågående driftstörningar för 1177 Journalen
- Hitta svaret på din fråga via sidan Frågor och svar.
- Har du frågor som du inte löser på egen hand, synpunkter eller förbättringsförslag kan du kontakta systemförvaltaren för 1177 Journalen via tjänstekatalogen och Frågor till sektion e-hälsa.