Beställning och svar (BoS)
Modulen BoS i Cosmic hanterar beställningar till och svar från Klinisk kemi, Klinisk mikrobiologi, Klinisk patologi, Röntgen, Klinisk fysiologi och Mammografi. Här hanteras också lokala analyser.
Informationsbrev och frågestunder
Klinisk fysiologi, Röntgen, Mammografi
Eventuella patientidentiteter som kan förekomma i dokumenten är fiktiva.
Klinisk kemi, Mikrobiologi, Lokala analyser
Eventuella patientidentiteter som kan förekomma i dokumenten är fiktiva.
Utbildning och lärande
Här finns utbildningsmaterial och annan information att ta del av för att kunna arbeta korrekt i systemet.
BoS för Kommunen
Eventuella patientidentiteter som kan förekomma i dokumenten är fiktiva.
Support för Region Jönköpings län
Superanvändare
Vid frågor vänd dig i första hand till superanvändare på din arbetsplats.
Tekniska frågor/Felanmälan
Om ditt ärende gäller tekniska frågor/felanmälan anmäl detta i tjänstekatalogen Fråga kundservice IT eller Felanmälan IT & Telefoni. Du kan även kontakta Kundservice på anknytning (010-24) 141 41
Öppettider kundservice
- Kundservice IT vardagar klockan 07:00-17:00
- Kundservice IT-vårdtjänster vardagar klockan 08:00-12:00 och 13:00-16:30
Användarfrågor för Cosmic
E-hälsa använder sig av ärendehanteringssystemet ”Tjänstekatalogen” för att kunna hjälpa er ännu bättre. Vi kommer inte att svara på användarfrågor via mail utan ber dig lägga ditt ärende till oss i ”Tjänstekatalogen”
Länk till Tjänstekatalogen: Frågor till sektion e-hälsa
Vid frågor till utförande enhet
- Kundtjänst laboratoriemedicin (010-24) 220 00
- Klinisk fysiologi (010 -24) 234 34/234 35
- Röntgen kundtjänst (010-24) 10 400, öppen vardagar kl 08.00-16:00
För mer information, se hemsida Diagnostik
Reservrutiner BoS
Reservrutiner vid akuta och planerade driftstopp Cosmic (BoS)
Support för kommuner i Jönköpings län
Superanvändare
Vid frågor vänd dig i första hand till superanvändare på din arbetsplats.
Tekniska frågor/Felanmälan
Om ditt ärende gäller tekniska frågor/felanmälan anmäl detta i första hand till ansvarig IT-kontakt eller IT-support i din kommun.
IT-support kontaktar regionens Kundservice IT vid behov.
Användarfrågor för Cosmic
Användarfrågor skickas till e-halsa@rjl.se
Reservrutiner